Reanimatie in les LO

Alle 6de en 7de jaars krijgen in de loop van dit en volgend trimester de basisprincipes aangeleerd van het reanimeren en het gebruik hierbij van het AED-toestel. Een lesgever van het Rode Kruis Veurne komt deze lessen geven. De leerlingen gebruiken hierbij de poppen en het oefen-AED-toestel. Aan alle leerlingen zal een attest worden uitgereikt. “Reanimatie in les LO” verder lezen

Please follow and like us:

7 Business Support is tevreden met de geslaagde beurs in Kortrijk

De leerlingen van 7 Business Support stonden met de oefenfirma Buro “Time Out” Xpress op de beurs in Kortrijk. Met hun kennis en enthousiasme over de koekjes van hun peterbedrijf Jules Destrooper zijn ze erin geslaagd om veel orders binnen te krijgen. In maart staan ze op de internationale beurs voor oefenfirma’s in Praag. “7 Business Support is tevreden met de geslaagde beurs in Kortrijk” verder lezen

Please follow and like us:

Theater: Eenzaamheid en hunkering in een gedigitaliseerde wereld – My Robot is Lover

‘Technologie brengt ons dichter bij mensen die ver van ons verwijderd zijn, maar soms verder van mensen die in onze directe nabijheid vertoeven.’
(Technologie brings us closer to those who are far away, but far away from those who are close.)
Met deze doordenker werd de week op school ingezet en vandaag werd het op een creatieve manier aangeboden aan onze eerste graad !
Tijdens de theatervoorstelling, My Robot is a Lover, in het Casino in Koksijde werd aan hen een dilemma voorgelegd: kiezen we voor een berekend liefdesleven, vrij van ergernissen, risico’s en hartenpijn? Of nemen we de liefde zoals ze is – ongrijpbaar, onverklaarbaar, onzegbaar?
We leven in een wereld die beheerst wordt door de technologie, door ‘maakbaarheid’, maar het is toch een illusie dat de liefde maakbaar is ?
“Theater: Eenzaamheid en hunkering in een gedigitaliseerde wereld – My Robot is Lover” verder lezen

Please follow and like us:

INCLUation meeting in Veurne

Van 18 tot 24 november streek een internationaal gezelschap van leerlingen en leerkrachten in Veurne neer voor de eerste Erasmus+ projectmeeting. De Griekse, Portugese en Spaanse leerlingen overnachtten bij gastvrije families van leerlingen uit onze tweede graad. Het hoogtepunt van de meeting was de hackathon.
Ook de andere activiteiten hadden grotendeels met inclusie te maken. Zo was er een wandeling in Veurne met een bezoek aan De Netzak en een gesprek met een vluchteling en een workshop “INClUation ring”.
In Brussel bezochten we het Parlamentarium en we wandelden de Tochten van Hoop: Op de laatste dag stond nog een bezoek aan OptimaT In Lichtervelde op het programma: een bedrijf voor specifieke doelgroepen

“INCLUation meeting in Veurne” verder lezen

Please follow and like us:

People, Planet en Properity


Wat betekent AEEA? Hoeveel oude gsm’s, niet noodzakelijk stuk, liggen er stof te verzamelen in een lade? Moeten de oude gsm’s die worden ingezameld, terug naar de derdewereldlanden om te recycleren of recycleren we ze hier? Welk lichaamsdeel kun je gebruiken om te bepalen of je je oude elektro naar een inzamelpunt kan brengen? “People, Planet en Properity” verder lezen

Please follow and like us:

Rode neuzen dag

De leerlingenraad registreerde het Annuntiata-instituut als Rode Neuzen School. We zetten ons in met de gedachte dat ‘iedereen geluk verdient!’.

In samenwerking met de schoolbib en de leerlingen van 3VV deden we enkele acties. We steunden 3 acties die terug te vinden waren op de website van Rode Neuzen Dag: “Rode neuzen dag” verder lezen

Please follow and like us:

Op bedrijfsbezoek naar het onthaal van Annuntiata

Op 19 november 2018 ging 5 Kantoor tijdens de les Administratief Medewerker met mevrouw Laurens op bedrijfsbezoek naar het onthaal van onze school. We werden ontvangen door de onthaalbediende, mevrouw Castelein. De leerlingen kregen er niet alleen een toelichting over de werking van de telefooncentrale, ze mochten zelf ook de handen uit de mouwen steken! “Op bedrijfsbezoek naar het onthaal van Annuntiata” verder lezen

Please follow and like us: